torsdag 5 juli 2012

Fler överraskningar

Bergveckan fortsätter och det är mycket folk i rörelse. Extra roligt med oväntat besök. Här om dagen var ju den trevliga familjen bakom bloggen Team Nelson här. Läs gärna om deras tältäventyr här: Team Nelson


Igår vara Sara och Cissi på besök med fyra puli och en whippet. De har också en varsin blogg Saras Tassar och Tripora. Sara hade köpt halsband som behövde bytas. Stimm till ett större och Hajja till ett mindre. Så här fina blev de, bilden är tagen av Sara.


Vi är särskilt stolta att Stimm har halsband från oss. Han är en helt underbar pumi som vid fyra år redan har 3 olika championat!


Med på besöket var även tre av hans barn från två olika kombinationer. Király fyllde år och fick ett fin halsband i födelsedags present. Även sonen Hojt fick ett på sin halvårsdag!


Jättekul att ha Sara och Cissi på besök! Och givetvis även deras otroligt trevliga och väluppfostrade hundar!



Men Bergveckan är inte slut än så det kommer kanske fler överraskningar? En annan överraskning är våra "Indianhalsband" som vi fått hem till hundbutiken. De överträffade mina förväntningar. Sånt är kul. Här är ett smakprov:




Nu har Alice kommit för att passa butiken för att själv ska jag ta mig tid att ta en runda på alla olika utställningar som pågår runt om i vår by! Här kan du se program för hela veckan: Bergveckan 2012 






Christina


3 kommentarer:

Britt Marie o Rudi sa...

Oj! Vilka fina indianhalsband!!!! Och Oj, så fina pumisar är. Det är en ras jag är ganska så nyfiken på.

Eva sa...

Hade en pumi boende här förr, en supertrevlig hund! Och en träffas ibland på sina lunchpromenader med husse som gör något i industriområdet ibland.
Men ATTANS så avundsjuk jag blev av att läsa!!! Fått träffa supertjusingen Nelson??? Orättvist!

anna sa...

Vilka jättesnygga halsband! Sånna hade jag kunnat tänka mig :)