onsdag 24 oktober 2012

Dåligt - KLM och Trust!

Nu har vi varit i Köpenhamn där vi lämnat kuvaszvalpen Emma som ska flyga till Los Angeles tillsammans med min dotter. Nedan ser ni Emma busa runt med syrran Melody en sista gång innan avfärd.


Den här gången valde vi flygbolaget KLM då de tar emot valpar från och med att de är 10 veckor till skillnad från exempelvis Lufthansa där valpen måste vara 12 veckor gammal för att flyga. Min erfarenhet är att ju yngre valparna är desto mer oberörda verkar de vara av flygningen och mötet med nya miljöer.

Vår erfarenhet sen tidigare av att flyga med hund är mycket positiv och så sent som igår skrev vi just det. KLM har dock visat att även motsatsen kan stämma och vi är i skrivande stund djupt besvikna på bolaget och dess partner på Kastrups bemötande av oss. Utan att gå in på detaljer, kan jag ju konstatera att vi knappast kommer att anlita KLM något mer. Den här gången klickade det mesta. Tråkigt. Kanske får jag anledning att delge detaljerna här senare, men jag vill ge KLM en chans att göra en pudel först.

Men, Emma är gissningsvis nånstans över amerikanska mellanvästern just nu och snart framme hos sin nya familj i LA! Vi vet att hon blir mycket väl omhändertagen där!

Emma på Kastrup!


7 kommentarer:

Lyckopiller sa...

Tråkigt att du skulle behöva få en ny dålig erfarenhet från flygplatserna. Hoppas allt går bra nu i nya landet och med ny familj!

Monica/Fiona sa...

Kram till hund och närmast anhöriga människor.

Eva sa...

Jättesynd och trist att det skulle "skita" sig när du just skrivit så positivt.
Resan i övrigt har gått bra hoppas jag!
Sötnosan! Nästa "Miss America":D
Men det måste kännas liiiite småkymigt att sända henne så långt bort ändå?

Ulf sa...

Ja det var verkligen tråkigt att höra. Hoppas att själva resan blev bra för henne iaf.

Emma sa...

Lycka till i nya landet Emma!

Vanja sa...

Det känns som ännu ett bevis i raden att ingen kan eller har tid att göra ett bra jobb nu för tiden. Arbetsuppgifterna sköt liksom vid sidan av och kunder (i alla led) blir drabbade. Jag ska nog skriva ett blogginlägg om det snart och utveckla tankegången lite. Utan att veta vad som hände så kan jag tänka mig att det känns trist att lämna en skyddsling i händerna på någon man inte litar på. Jag hoppas att lilla Emma har det bra trots allt!

Sara sa...

Usch så trist att du skulle bli besviken :/ Hoppas att resan har gått bra för dom i alla fall!