tisdag 20 mars 2012

Blogger byter domännamn på sina bloggar

Nu har visst Blogger bytt namn på alla sina bloggar. Istället för com på slutet är det nu se. Något som skapat en del problem då blogginnehavarna inte meddelats om detta. Konsekvensen har varit läsare som inte längre hittat bloggen, statistik och topplistor som slutat räkna sidan. Exempelvis så har det varit ett par dagar där alla som har Blogger inte fått någon statistik på exempelvis Vovves topplista. Så använder du Blogger kan det finnas en idé att gå igenom vilka ställen er blogg finns länkad. Till alla som länkar till den här bloggen: Ändra till socialahundar.blogspot.se


Missa inte heller tävlingen som pågår i CSiGORAs blogg. Tävlingen går ut på att du ska dela med dig av ett hundgodisrecept.  Av alla som deltar kommer en vinnare lottas ut, alltså ingen smakjury den här gången! Priset är valfritt hundgodis för 300 kr från CSiGORAs hundbutik! Alla som är med i tävlingen kommer även få alla recept sammanställda. Läs mer om tävlingen här: Bästa hundgodis  Även CSiGORAs blogg har ny adress: hundbutik.blogspot.se




9 kommentarer:

Elin sa...

attans vilket krångel, så dem har alltså bytit, hoppas det går smärtfritt för många då =)

Dame Eliza sa...

Hm, det är tydligen ändrat automatiskt. Jag har .se på alla blogger bloggar jag följer. Angående socionom kontra sociolog håller jag såklart med! Socionomer tittar mer ur ett juridiskt individperspektiv, vilket ju också behövs. Jag vill ju gärna jobba med stöd och behandling av individer och använda min förståelse för hur strukturer, sociala identiteter påverkar deras situation. Just sociala roller är hur spännande som helst, speciellt de vi får av andra - stämplingar med mera.

Humlespunk sa...

I reader ändrade det sig automatiskt, vad skönt! Vad di håller på, där på blogger...

Eva sa...

De kunde ju kosta på sig ett meddelande....
Ska kolla min lista men om jag förstår ovanstående så har de ändrat automatiskt även i listan. (Jag ser också att nya inlägg kommer upp.)

johan h sa...

Många nya adresser nu :)

Sara sa...

Hade inte märkt nåt om jag inte läst det här...konstigt att man inte fått nån information, fast å andra sidan har jag inte kollat mailen så värst intensivt på sista tiden.
På min sida har det iaf blivit uppdateringar hos mina bloggervänner, även du :)

Lyckopiller sa...

Jag kan också se uppdateringar, men ska hålla lite etra koll så jag inte missar nåt. Tack för upplysningen.

Quila o Ronja sa...

Ett litet meddelande omm detta, hade väl kanske varit på sin plats!! Nu satt jag halva söndagen med en kille på Vovve, och försökte hitta felet. Då han till slut fick höra om bloggers adressändring.
Mycket att tänka på i datorvärlden ;-)
Ha en riktigt skön dag, med alla dina vovvar.

Christian sa...

Blev förvånad över ändringen faktiskt. Ena dagen hette bloggen .com och andra dagen hette den .se

Det är ungefär som att komma ut på morgonen och något bytt ut fälgarna för en över natten.