lördag 17 mars 2012

Fredagsmys med katt och hund

Så här såg det ut i soffan igårkväll. Vår katt Vera och pulin Pie kollar på fotboll tillsammans med husse.


När vi skulle börja passa Pie så var hennes matte lite orolig hur det skulle gå med katten. Som ni ser är de jättebra kompisar. De pussas och knuffar på varandra och gillar att krypa upp i soffan ihop. Jag tror de håller på samma lag - Polonia Warszawa i derbyt mot Legia!


Vera är en rutinerad och bestämd katt som är kompis med, och i inte så liten grad förebild för, hundarna i flocken. Hennes speciella rättighet att gå på bord är nåt som ger status till exempel!

10 kommentarer:

Elin sa...

Visst var halsbanden söta? :)

Team Nelson / Ordringen. sa...

Kul det här med hund och katt. Skulle vara intressant att se hur Nelson hade reagerat på en katt i huset. Jag tror att det skulle funka.

Katarina sa...

En av mina uppfattningar som har kommit på skam - innan jag började blogga trodde jag inte hundar och katter kunde trivas tillsammans...

- Du får hänga med på våra blommiga fredagar, Christina! Har du inte tid nu, så kan du väl ta massor med blommiga bilder i sommar - så kör vi igång igen den 28 september. Du är så välkommen!

Livet och vardagen sa...

känner igen det där med hund och katt som gosar tillsammans:-)

Dame Eliza sa...

Så härligt att ha en bloggvän som har läst Fuchs Ebaughs bok! Ja, den är ju från 1988, men jag tycker den är relevant. Jag är så fascinerad över våra sociala roller, hur de återskapas, ändras. Jag brukar tänka på hur många roller jag använt mig av under en dag och att jag ibland blir inknuffad i en roll som jag inte vill ha! Och sedan är det ju väldigt intressant att läsa om t ex den sociala identitetsteorien som säger att vi blir som vi blir bemötta. Om alla hela tiden bemöter dig som en looser , så blir du en till slut. Och tvärtom vilket är det viktiga för min forskning, hur ett bra bemötande kan stärka en gryende positiv självkänsla och bidra till en postiv social roll.

Lyckopiller sa...

Naaw...så söta!

Quila o Ronja sa...

Vilket fredags-mys! Det är alltid härligt se bilder som dom här :-)
Sv. Läste just länken som du skickade. Jag blir så himla arg.
"Det är så viktigt att hunden är lycklig," sa matten!??? Visst, den vet förmodligen inget annat, men lycklig???? Jag tycker det är hemskt!

Sara sa...

Som katt i ett hundhus måste man få ha previlegier ;)

Rart med katt, saknar min fortfarande

Kram

Eva sa...

Det där kattprivilegiet att trava omkring på bord och bänkar har orsakat en hel del sura och avundsjuka miner här...:)
Så söta ihop de där två!

P.S Hundar sa...

Så söta!