lördag 1 januari 2011

Nytt år med nya mål!

Som vanligt innebär nyår nya nyårslöften, nya mål och nya planer. För det mesta bryter man sina löften förr eller senare. Men det betyder ju inte att man kan försöka igen. Hur ser då mitt nya år ut? Som vanligt borde jag gå ner ett antal kilo, vad är realistiskt? 10 kilo kanske? Och när det gäller hundarna vad har jag för mål i år?

  1. Först skulle jag vilja hitta en bra fodervärd till min kuvaszvalp Mimer som nu är 5 månader. Han är så gullig och snäll men blir tyvärr väldigt kuvad av mina tuffa tikar, särskilt av jämnåriga Eira. Han ställdes ut för första gången i Moheda och där fick han 1 HP och skötte sig exemplariskt, så han ska givetvis ha fler utställningsmeriter. Men det skulle vara roligt om han kunde hamna hos någon som ville träna lite med honom. Han är så följsam, söker kontakt, gillar att leka och har börjat använda nosen för lite kortare spår. Intresserad? Mejla mig på: info@csigora.com!
  2. Min kuvaszvalp Eira vågar jag inte sätta ut på foder för hon är en riktig tuffing men väldigt lovande. Vill inte riskera att hon blir förstörd för att hon hamnar hos någon som inte klarar av henne. Hon har mycket ungerskt i stamtavlan. På sin första utställning blev hon BIS-2 valp. Jag kommer fortsätta att ställa ut henne och målet är att hon blir juniorvärldsvinnare i Paris i juli. Eira måste också få fler egna promenader och en bra grundlydnad.
  3. Czabina. Min gamla, lugna, goa världsvinnare Czabina ska få vara bara hund med sköna skogspromenader. Väntar med att ställa ut henne igen tills hon blir 8 år och veteran.
  4. Minou. Min unga kuvasztik måste utställningstränas mer och målet är att hon blir årets kuvasz. Kanske tar jag med henne till världsutställningen i Paris men hon är ju bara året så det beror på hur hon utvecklas. Denna tik har mycket energi och föredrar att vara ute i trädgården och sysselsätta sig själv. Hon och valparna har väldigt kul ihop. Minou är definitivt min framtida stjärna.
  5. Min pulitik Yumi behöver mer stimulans. Har funderat så länge på att tävla lydnad med henne, kanske ska ta åtminstone lydnadsettan med henne. Framförallt att träna mer målinriktat. Hon har ju sån motor och tröttnar inte. Hos någon annan hade hon legat i toppen när det gäller lydnad. Men så har hon en halvbror som varit uppe i SM och en helbror som siktar högt!
  6. Min lilla Siouxsie ska bli mamma om en vecka. Längtar så. Har inte haft någon valpkull på över ett år nu. Så de närmaste månaderna kommer hon ha fullt upp och därefter ska hon ha en skön vila.
  7. Charlie då? Han är ju pappa till Siouxsies valpar så han får allt ta sitt fadersansvar. Sen är det ju husses hund så där lägger jag mig inte i;)

I övrigt då? Jag planerar även en kuvaszkull till nästa höst. Troligtvis blir det Bella-Bus som ska paras med ståtlig amerikan. Bortsett från hundarna så vill jag utveckla företaget mer och testa fler produkter till min webbutik. http://www.csigora.com/ Jag säljer nämligen enbart produkter som är testade och som jag kan rekommendera! Funderar på att skapa en till blogg där jag skriver mer om hur testerna går till och hur olika produkter bedöms. Men jag vet, för att starta en till blogg måste jag bli bättre på att uppdatera denna. Jag har ju läst så mycket intressanta böcker som jag skulle vilja berätta om. Sen får jag väl berätta för er hur det går att uppfylla alla ovanstående mål;)

Jag vet att man inte ska sätta upp för många mål men ovanstående känns realistiskt. Om jag får hålla mig hyfsad frisk skulle jag vilja avsluta min avhandling också! Det är inte så mycket kvar. Eftersom jag har kronisk värk så kan jag tyvärr inte jobba som jag önskar, ibland är jag helt enkelt för nerdrogad av värktabletter för att ta kloka beslut. Sådana dagar är det skönt att bo på landet, att försöka komma ut i skogen eller åtminstone i trädgården. Att sedan ha en drös hundar som värmekuddar i sängen är också en bra medicin. Så om jag får önska något inför det nya året är det att min hälsa förbättras. Jag är så glad att jag har hundarna att tänka på och en familj som ställer upp. Nu är det nytt år med nya mål, löften och önskningar. Hej då 2010 och välkommen 2011!

9 kommentarer:

Tassintryck sa...

Du vet, vissa har bara ett nyårslöfte ;-).... Hi hi, nej då man ska ha sina mål här livet, det är rätt :-). Hoppas på en god fortsättning 2011 för er alla, värmekuddar och andra.
Ett smärtfritt och innehållsrikt år med många införlivade mål.
kram från mig
/maria

Team Nelson / Ordringen. sa...

Jag känner ungefär som Maria men jag är väldigt imponerad av dina individuella planer och mål för dina hundar och jag är säker på att du infriar de flesta av dessa förhoppningar.
Tråkigt med värken. Hoppas att den ger med sig.
Att ha en familj som ställer upp och som man får ställa upp för är en underbar gåva.
Det är alltid intressant att läsa dina välskrivna inlägg och jag ser fram emot nya under året som ännu bara ligger i sin linda.
Varma hälsningar Ulf

Quila o Ronja sa...

Det är härligt med mål i livet. Vad kul att det väntas valpar snart. Hoppas vi får följa med på den resan här ;D
Våra planer för Ronja, raserades i ett nafs, men huvudsaken är att hon blir frisk, så vi får ha henne kvar länge.
Värken och medicinen som ska lindra den, kan ställa till det. Man får ta en dag i taget.

God fortsättning
Kram
Susanne

Eva sa...

Håller helt med dig om värk och medicin! Har ju samma erfarenheter av hur huvudet kan bli. INTE roligt!
Kul med dina mål för hundarna! Blir intressant att följa.
SV Jag har bara läst om den där tröjan på FB än. Men gå in på Sigge Svamphunds blogg! (Länk finns hos mig) Där skrev igår den tjejen som tipsade lite mer noggrant.

Katarina sa...

Måste beundra din energi! Så många hundar och så mycket planer - härligt!
Önskar dig ett bra 2011 utan värk.

Katarina sa...

Hej igen! Vilken fin webbshop! Försökte precis lägga en order men det gick inte att bekräfta.. : ( Får försöka i morgon igen.

Josefin sa...

Åh, vilka roliga planer! Jag håller tummarna! Själv hoppas jag att vi blir med valp i år. Saknar vår grabb så mycket! Samtidigt som sambon inte riktigt kan "släppa taget" och ta en ny, saknaden är fortfarande för stor och han är rädd att nästa kommer ha samma problem...och att problemet satt hos oss inte lillpysen. Men åter till det positiva! Jag hoppas du har haft ett bra nyår! All lycka till er!

Louise (fotoblogg) sa...

Kul att det väntas valpar! :) Lycka till med alla planer och mål :-)!

Christina Klosterberg sa...

Louise: Ja nu är valparna födda. Helt underbart.
Josefin: Det är klart ni ska ha en till puli!
Katarina: Tyvärr fungerar fortfarande inte kortbetalning på webbutiken, hoppas det kan lösa sig nu när alla ledighet är slut.
Eva: Tack för länktipset, verkar intressant.