torsdag 29 juli 2010

Carpe diem

Det heter så käckt att man ska ta vara på stunden och njuta av nuet - Carpe diem. Det finns dock dagar som man helst vill slippa, där man faktiskt längtar till morgondagen. Idag har varit en sådan dag då jag haft en sån värk att jag fått droga mig själv med tabletter. Inte orkat mycket eller inte kunnat helt enkelt. Det är sådana dagar man inte är speciellt motaglig för kommentarer som " det går över", "det finns nog någon mening med det", "det finns de som har det värre". " Fånga dagen" Och?

Jag hoppas på en bättre dag i morgon. Skulle vara roligt att kunna fotografera lite med nya kameran. Tog lite bilder häromdagen men jag behöver träna in mig på att fokusera. Här är iallfall de första bilderna.

6 kommentarer:

Katarina sa...

Bilderna är jättefina! Det tar tid att lära sig en ny kamera - åtminstone för mig som är helt oteknisk.
Beträffande värk så finns det dagar jag inte heller kan fånga. Många dagar med blixtrande migrän som gör att jag ibland önskar mig bort till en annan värld. Men tänk att hundarna fattar och tröstar i sådana lägen... Ligger och vilar bredvid mig och sympatiserar... Gör dina det också?

Eva sa...

Har jag bara lite huvudvärk eller möjligen en mindre förkylning står jag ut med de kommentarer du nämnde. Har jag värk... Fler än en har nog känt sig mordhotade!
Nu hamnade jag tillbaka i 6-7 års åldern o i den blombutik mormor alltid handlade (i Aspudden i Sthlm)! Innehavarens son hade (födde upp tror jag) kuvasz o någon gång påträffades en där!(Tror den mannen var tidig med K i Sverige, det bör varit 1970-72 el så. Jag är f 63.)
Fina bilder på fina hundar!
O hoppas du har det bättre idag, iaf min värk kan svänga en del, från väldigt illa till lite mer tolerabelt iaf...

Christina Klosterberg sa...

Tack för era vänliga kommentarer, idag mår jag betyldigt bättre! Katarina: Visst är hundarna så förstående, de fungerar som sköna värmedynor i soffan.
Eva: Det måste verkligen varit bland de första kuvaszerna du träffade på. Den första kom in 1969 av en ungersk läkare. Det finns ju inte fler än ca 250 kuvaszer i Sverige så det är ju ingen vanlig ras nu heller. Och ska väl inte vara heller. Som tur är så är de för söta för att de som vill köpa sig en "tuff hund" skulle välja. Puli är desto vanligare. Kanske inte en enklare hund då de är betydligt aktivare. Men vill man träna är pulin rolig då de verkligen gillar att träna, om och om igen....Sån är definitivt inte kuvaszen. Sen tycker jag det är kul att kika runt på bloggarna och läsa om andra raser!

Team Nelson / Ordringen. sa...

Bra början på kameraäventyret.
Värk är inte kul. Jag har haft tur och klarat mig bra men min fru har problem med sin rygg ibland så jag vet hur värk påverkar en människa.

Eva sa...

Jag kan för mitt liv inte komma på namnet på blomsteraffärens innehavare, tyvärr! Men hon stängde när jag nog inte var mer än 10 iaf, så han måste haft rasen bland de första.
Har känt några puli på senare år. Tyvärr har de väl ett annat problem (iaf flera jag mött) att folk inte inser vilken aktiv hund det är! Så synd när man träffar frustrerade och urjobbiga hundar bara för att ägarna inte vet vad de köper!
Kuvasz verkar vara en så go' och bra ras - men är definitivt ingen jag skulle "ge mig på"!

Quila o Ronja sa...

Vad kul med ny kamera :-) Bilderna är bra, tycker jag. Fina vovvar!

//Susanne