torsdag 9 februari 2012

Det rätta svaret är:

Jag fick många goda skratt igår. Vilken fantasi ni läsare har. Gårdagens bild fick bland annat dessa förslag:
  • Nån som kastat iväg pälsmössan
  • Ett nystan med bouclégarn som har tappats i snön...
  • En sådan där krage på gamla mockarjackor
  • Kanske en stupande jak? Eller en något nerklippt, VÄLDIGT okammad amris?
  • Magnus Uggla som ramlat i slalombacken
  • En sån där mjukissak som en del tvåbentingar har på sadeln när de cyklar!!

Och här kommer det rätta svaret:



De var ju bara puli-tjejen Pie som hittade godis i snön. På alla andra bloggar kan vi läsa hur det växer korvar på träden, det har vi inte hittat här ännu men däremot väldigt god torkad lever

Pie har varit hos oss snart två månader, största delen av tiden har jag varit sjuk och såååå tråkig. Men nu är jag bättre, om än fortfarande öm i mitt spruckna revben, men jag är i alla fall inte sjuk längre - till hundarnas glädje! Pies matte tränar sin brutna fot som ännu inte är läkt men förhoppningsvis blir hon snart så bra att Pie kan flytta hem igen. Jag vet dock en som kommer sakna Pie väldigt mycket när hon flyttar hem. Det är Rufus. Pie och Rufus har nämligen blivit bästisar!

Puli-bus i snön: Rufus och Pie!

5 kommentarer:

Elin sa...

Vilka busungar i snön!! :)

Dame Eliza sa...

Så söt! Vilket fejs!

Lyckopiller sa...

Haha...förstår du fick skratta. men du har helt rätt, visste man inte att det är en hundblogg skulle det vara svårt att lista ut vad som är på bilden.

Quila o Ronja sa...

Snö är ju bara sååå härligt :-)

veronica sa...

Vilket lyx att hitta smaskigt godis i snön.