fredag 29 april 2011

Eurasier

Min goda vän och uppfödarkollega Kicki Svalin med kennelnamnet Sorschies föder inte bara upp kuvasz utan även Eurasier. Det är en ras som är rätt ny och som blivit väldigt populär just i Sverige. Det är en blandning av spetsraserna Keeshound, Chow-chow och Samojed.  Tanken med blandningen var att få fram en ren sällskapshund. Här är lite bilder på min favorit-eurasier Alzea. Visst är hon fin?






För den som vill läsa mer om rasen kan  ni kika in på rasklubbens hemsida. Det har även nyligen fötts en kull valpar hos Pernilla på kennel Three C's. För dig som vill se fler bilder på Alzea så finns fler bilder på henne i min andra blogg då hon provade lite nya koppel & halsband jag fått in till butiken men ännu inte hunnit lägga ut på webben!

8 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Så alldeles nästan ofattbart söt.
Hoppas att aveln blir lyckad.Verkligen.
Ulf

Katarina sa...

Åh, vilken vacker hund!!!

Eva sa...

De där är helläckra!
En ras som jag såg ganska tidigt och mycket väl skulle kunna tänka mig, lagom stor och vansinnigt söta:)

Ariana sa...

Fin hon är!

Christina får jag ge dig ett tips?
När du lägger in länkar i bloggen så är det en fördel om de öppnas i en ny flik eller kanske t o m i ett nytt fönster. Som det är nu så flyttas jag direkt från din blogg till den sida som du länkar till, men jag vill ju fortfarande vara kvar på din blogg och läsa vidare. Med flikar kan man ju både ha kvar kakan och äta den. :D

Ariana sa...

... men förresten kanske det inte fugerar att länka så på blogspot?

Quila o Ronja sa...

Så söt den var. Är den lika trevlig som den är söt också?
Kram

Sofie sa...

Jag brukar kalla rasen för Eu-rasen :) Himla fim tik och jag har märkt att de är mer populära än för några år sedan på utställningarna.

Lyckopiller sa...

En sådan träffade vi när vi var i Stockholm senast. Det var en otroligt trevlig hund.