måndag 25 april 2011

Nydala Kloster

Vi har egentligen arbetat hela påsken med förberedelser inför Påsksmällen i vår by. Det var en hel del jobb att få i ordning stallarna där vi skulle vara. Ett tag trodde jag nog inte att det skulle fungera. Men till slut blev det riktigt mysigt och jag fick lite mersmak av att inreda i en riktigt gammal miljö. Tack alla som tittade förbi. Bilder finns i min andra blogg!

Efter allt arbete i helgen bestämde vi oss för att ha en riktigt mysdag. Vi packade picknickkorgen, tog med oss tre puli och åkte iväg till Nydala Kloster. Först tog vi en skön promenad med hundarna så att de fick springa av sig sen tog vi en tur i det gamla klosterområdet och spanade in den vackra kyrkan. Nydala Kloster är ett gammalt munk-kloster som hade sin glansperiod under medeltiden.



Det kändes som riktig högsommar, det var så skönt med en riktig picknick och att bara vila i solen och göra just ingenting. På vägen hem åkte vi via Värnamo av ett alldeles särskilt skäl. De har nämligen södra Sveriges bästa Sushi. 


Som sagt, det blev en riktigt skön njutardag! Hoppas även ni haft det bra i påsk! Kika gärna på bilder från Påsksmällen!

7 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Det gjorde ni rätt i att ta en riktig njutardag.
Ska kolla bilderna när jag får en stund över.
Ulf

Eva sa...

Vilken underbar miljö för en vilodag! Men jag är nog lite löjligt förtjust i klostermiljöer kanske:)
Går vidare för att se resten!

Quila o Ronja sa...

Skönt att allting blev så bra! Att sedan avsluta med picknik är inte fy skam, bara mysigt.
Kram
Susanne

Sara sa...

Kikade in på andra bloggen, vilken miljö. Riktigt mysigt.

Mysigt avslut med picnic och lite historia :)

Kram

veronica sa...

Vilken härlig avslutning på en jobbig helg. Ser verkligen härligt ut.

Tassintryck sa...

Åh, det ser härligt ut! Superfint i butiken har du fått också. Helt i min smak!
kram från mig
/maria

Amanda sa...

Så härligt! Påsken var verkligen perfekt i år!!