lördag 2 april 2011

Minivalpträff

Tidigt i morse åkte jag tåg upp till Stockholm med valparna Misha (orange) och Ulpu (rosa) samt mamma Siouxsie. Valparna var jätteduktiga även om de säkerligen tyckte det var lite långtråkigt! För att minimera packningen så fick kameran stanna hem men jag tog ett par bilder med mobilen.

Väl framme vid Centralen möttes jag av Kati (kennel Ximene) och hennes vännina som kommit in med Finlandsbåten samma morgon. Kati är uppfödare till Siouxsie och nu åker en svensk valp tillbaks till Finland. Det blir sista valpen ur denna valpkull att flytta för Misha (betyder liten björn) blir kvar hos oss.

Efter en lång tågresa gick vi en promenad i Liljanskogen, för att sen gå hem till vår lägenhet och äta lunch. Min son, som numera bor i Stockholm, och hans flickvän var snälla att titta förbi och fixa maten. Även Veronica och Micis som har syrran "Pie" kom förbi. De hade dessutom med sig sin veterantik Moa. Så vi blev sju personer och fem puli som åt lite lunch ihop i vår lilla tvåa. Det blev som en första mini-valpträff. Så roligt, men nu är både jag och hundarna så trötta. Det blir en tidig kväll.

5 kommentarer:

Quila o Ronja sa...

Det blir riktigt resvana hundar. Härligt att träffas, så många släktingar.
Låter som en härlig dag, trots att det tar på krafterna att resa.
Kram
Susanne

veronica sa...

Det var jätteroligt att träffas. Resvana hundar är bra. Vi kom hem med en supertrött valp som bara Åt och sov hela kvällen, ville knappt gå ut, och en van Moa som tugga tuggben halva kvällen.

Sara sa...

Skönt att alla dina valpar har kommit tillrätta och vad det verkar som bra hem :)

Kul att träffas så många på en gång

Kram

~~Sara~~ sa...

sv. Det är som att inte ha en sidobackspegel på bilen... Man inser inte hur mycket man använder den förrän den är trasig

Kram

Quila o Ronja sa...

Sv. Undrar vad det är för medel du ska prova? Jaa, i skärgården finns det måååånga kryp.
Förra året testade vi något som hette Fixodida zx, tyvärr utan någon som helst effekt. Men jag har fått för mig, att det är olika från hund till hund. På vissa fungerar ett medel jättebra, och på andra inte alls.
Ha en skön dag
Kram
Susanne