lördag 23 april 2011

GLAD PÅSK


Önskar alla en Glad Påsk! Morgonen började med att mina ungkuvaszer Mimer och Eira var på rymmen. Jag som alltid brukar säga att "mina hundar lämnar aldrig tomten". Nu blir det till att fixa ett staket mot hästhagen. Jag hittade dem snabbt och de kom när jag ropade. Skönt. De andra hundarna hade snällt stannat hemma fast tonåringarna dragit iväg. Czabina förklarade ett och annat när de kom hem: Så gör man inte här! Czabinas pedagogik tillhör inte den mjuka skolan...

Annars förbereder vi för morgondagen då det blir Påsksmäll i Berg. Vi ska som sagt sälja hundtillbehör i Elin Wägners stallar. Det är ju en hel del att flytta dit. När det är "Bergvecka" i vår by så är här massor av folk men det är första gången som denna påsksmäll äger rum. Så vi får se om det kommer några;) Om du bor i södra Sverige så kan jag tipsa om detta som utflyktsmål. Det kommer även serveras våfflor i hembygdsgården och fika i tapetserarverkstaden. Läs mer här!

11 kommentarer:

Quila o Ronja sa...

Vilka busar ;-) Synd att vi inte bor lite mera söderut. Låter som ett trevligt ställe. Hoppas det kommer mycket folk. Supersvampen borde ju vara lätt att sälja!!!
Ha en bra dag
Susanne

veronica sa...

Man ska aldrig säga aldrig, tur att du hittade dem och att de kom när du ropade. Bra med en uppfostrare som Csabina.;-))

Glad påsk på er också.

~~Sara~~ sa...

Bushundar....så skulle aaaaldrig mina göra *visslar och sneglar upp i taket*

Kram och glad påsk!

Anonym sa...

DRÅPSLAG MOT MEDELKLASSEN

Eva sa...

Hoppas "tantens" förmaningar tog ordentligt:)
Här tycker jag att det räcker alldeles väldigt väl med en siames som får för sig promenera själv...
Hoppas helgen är härlig!

Team Nelson / Ordringen. sa...

Släpp fångarne loss det är vååååår.
hehe tur att de kunde ångas in trots allt.
Nelson

Team Nelson / Ordringen. sa...

'fångas' in för bövelen, heter det väl ändå.

Katarina sa...

Glad påsk och lycka till i morgon!

Lyckopiller sa...

Glad Påsk till er!
Tur att rymlingarna så lydigt lät sig fångas in!

Boubou sa...

Hoppas att påsken varit bra! Trevlig vecka!

Sofie sa...

Vilken tur att du hittade dem så fort och att de kom när du ropade. Det är aldrig kul när de försvinner och är borta. Här hemma har vi jagat Astrid både till höger och vänster och inne hos grannar när hon lätt som en plätt drog över staketet i sin vilda ungdom.