söndag 17 april 2011

Velpotta

Jag är verkligen en velpotta. Vet inte om jag klarar av att skiljas från mina kuvasztjejer. De är ju familjemedlemmar. Men jag går ju med ständigt dåligt samvete för att jag inte hinner träna med dem. Tror inte de är olyckliga, de har en stor tomt där de får springa och leka, gräva, busa och härja i. De har kompisar, de får promenader i skogen. MEN någon uppfostran är det egentligen inte att tala om. De kommer när jag ropar deras namn, de förstår nej, går ok i koppel och de kan sitt. Sen är det stopp. Nu är ju kuvasz ingen brukshund, deras jobb har ju varit att vakta flocken och det får de ju göra nu.

Vilken ångest jag har. Jag kanske ska be familjen i England vänta på valp istället. Men man vet ju inte om en valp kommer hålla för framtida avel, det är ju en chansning. Och den måste ju gå kvar här i sju månader, orkar jag verkligen det? Vem kommer vinna hjärtat eller förnuftet? Vi får se...

7 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Oj.Inte tänker jag komma med råd. Det blir till att sova på saken. Gammal bra metod:)
Ulf

Lyckopiller sa...

Oj vad svårt. Hjärta och förnuft har ibland lite svårt att komma överens...

Quila o Ronja sa...

Skönt att du är helt normal! För det är väl normalt att känna som du. Jag avundas dig INTE i ditt beslut. Är dock säker på att dina kuvasztjejer mår alldeles utmärkt bra hos dig.
Kram på dig
Susanne

Katarina sa...

Inte konstigt att du känner dig velig. Rätt beslut kommer säkert!

Kicki sa...

Avundas dig inte just nu :-(.
Tänker på dig
Kram

Anonym sa...

Åh fyy så hemskt beslut!
Inte avis just nu :(
Kan du inte se om det dyker upp någon fodervärd ändå snart i Sverige? Om du väljer att skicka en valp istället och ha kvar hemma i 7 mån, då kan du kanske ha den på foder först?... men det blir ju mycket flyttande för en valp ändå. Usch, hoppas du kommer fram till ett bra beslut, huvudsaken hundarna får det bra i England.
Uppfödning är nog inte min grej, jag hade grinat ihjäl mig ;o)...
Lycka till, kram kusin Annelie

Eva sa...

Kan inte heller påstå att jag är avundsjuk...
Kan inte vara lätt att riskera besvikelse i England heller. Tjejerna har det säkert utmärkt hos dig och skulle säkert få det i England också (tar man in 2 hundar så, då måste man ju vara rejält intresserad!).
Sova på saken ett tag låter smart:)
SV Visst är Biffen en charmknutte! Alldeles för stor för en som jag dock:)