lördag 30 april 2011

Uppfödarmöte

Idag har jag varit på uppfödarmöte för kuvaszklubben där vi diskuterade revideringen av RAS samt hur de nya rekommendationerna för valphänvisningen skulle se ut.


Jag tycker det var ett bra möte då alla fick komma till tals. Trots att flera uppfödare hade olika åsikter så lyckades vi till slut enas om vilka de viktigaste målsättningarna i avelsarbetet är.





I pausen åt vi gulashsoppa med gott varmt bröd. Hundarna passade på att utforska omgivningen och konstaterade att Kicki bodde riktigt mysigt!




Själv hade jag med mig min pulivalp Misha som hittade en kompis!


Efter uppfödarmötet höll vi ett styrelsemöte där de nya rekommendationerna för valphänvisning fastslogs. Du kommer snart kunna läsa detta på kuvaszklubbens hemsida.

4 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Det är lite ebony and ivory live together in perfect harmony över mötena mellan dina raser.
Fast jag ser bara de vackra bilderna förstås:)

Quila o Ronja sa...

Vilka små ulliga, gulliga "varelser". Vi hade ett liknande möte nyligen. Det är nog så viktigt. Åsikterna går isär, men man enas till slut. Tycker det är viktigt att bevara rasen. När några "stolpskott" vill förändra rasen till en smäcker brukshund, då kanske man ska fundera på att byta ras i stället?!
Härliga bilder!!!
Kram

Anonym sa...

valparna är ju bedårande!!! Fina bilder :)
Kram kusin Annelie

Lyckopiller sa...

Hon verkar verkligen bo hur vackert som helst!Vilken mysig dag!