söndag 27 mars 2011

Grattis Länsman!

Jag känner mig bättre idag även om jag aldrig kom iväg till Karlstad. Men jag behöver inte deppa för det. Med bra valpköpare så behöver man inte göra så mycket själv;) Dagens BIR blev Länsman (Csigora Emir). Nåja, han är ingen dungunge: Championat i flera länder, Internationell champion & förra årets mest vinstrika kuvaszhane. Det som gör denna vinst så stor är att han "slapp" bli BIM (bäst i motsatt kön) i finalen mot Sorschies Szèp Dalya som under förra året kammade hem flest vinster. En riktigt snygg kuvasztik som jag tycker väldigt mycket om. Men idag var det Länsman som fick glänsa. Dessutom tog hans dotter Csigora Ijasz Intarsia hem certet. Ägare till båda är Silvana och Ariana Carlén. Grattis! Nedan en bild på Länsman och Ariana som jag tog i somras.

Och en bild som jag fått av Silvana. Det var förvisso ett tag sen, bredvid har han sin dotter som idag är så stor att hon kan ta cert. Men jag kan tänka mig att de var precis lika trötta när de kom hem efter dagens utställning.

6 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Så skoj att dina hundar är så framgångsrika.Skicklig uppfödning verkligen.
Gott att höra att du känner dig bättre också.
Ulf

Anonym sa...

Åh det måste va en underbar känsla för dig då!?! Grattis till vovve, ägare och uppf :)
Kram kusin Annelie

Katarina sa...

När jag läste din kommentar kom jag på att det var länge sedan jag var inne hos dig - och började leta i blogglistan. Sociala hundar fanns inte! Och jag har inte rensat i listan. Visst är det märkligt? Hur kan en blogg bara försvinna? (Undrar vilka mer so m saknas..?)

Eva sa...

Grattis!
Kul med nedra bilden, inte tal om att dela fåtölj där inte...:)
SV Jesper anmälde omedelbart intresse för professuren på institutionen för forskande i mattars/hussars oförklarliga beteende! Som första beslut säger han att doktoravhandlingar bör kunna avges delvis postumt. Han anser nämligen att ett normalt hundliv är alldeles för kort för en genomarbetad avhandling, och att de därigenom måste kunna "ärvas" och alltså fler disputera på var avhandling.

Quila o Ronja sa...

Grattis, till Länsman, säger jag då!
Vad roligt det måste vara för dig, när det går så bra för dina avkommor ;D
Kram
Susanne

Sara sa...

Grattis till Länsman. Säger som Susanne vad roligt det måste vara att få så fina avkommor som det går så bra för. Jättegrattis till bara det :)

Idag kommer hovis... :) i snöyran :(