tisdag 22 mars 2011

Skridskobana

Det verkar som om våren äntligen är här. Det riktigt porlar ute av all smällt snö. Hundarna har ju sprungit och busat en hel del på tomten och sett till att snön packats ordentligt. Resultatet har nu blivit en skridskobana. Jag skojar inte, tomten är som ren is. Så just nu vill jag inte att hundarna är ute och busar på tomten. Satte därför kuvaszerna några timmar i hundgården, vilket de inte uppskattade.

Pulisarna ville knappt gå ut, de gillar inte när det är blött och halt ute. Och det gör inte jag heller. Själv tröstar jag mig med att vi nu går mot varmare tider. Bara det att det är ljust ute längre gör det lättare att ut och gå. Om det nu är våren som är på väg så är det väl dags att börja längta efter - sommar!

Nåja, ute är det fortfarande en skridskobana...

6 kommentarer:

Team Nelson / Ordringen. sa...

Finfina bilder.
Jag känner igen din beskrivning. För ett par veckor sedan vågade jag knappt skicka ut Nelson på hans gräsmatta. Ren blankis. Det är som om de inte har vett att ta det lugnt.Jag trodde att han skulle bryta sig ordentligt några gånger.
Snart tinar er is också.
Ulf

Grabbarna boys sa...

Här har vi haft +15 grader idag. Knappt man tror det är sant.
Ingen snö eller is fiss det heller kvar, bara mängder av leriga grusvägar och en sank gräsmatta.
Men det får man stå ut med bara våren kommer.
Jättehärliga bilder.

Quila o Ronja sa...

Samma här :-) Men i övrigt går det väldigt bra att bada. I skogen har isen försvunnit.
Härliga badbilder.
Kram
Susanne

Freja Phaléne sa...

Hej hej!! Nejmen bada såhär mitt i vintern? Du var mig en tuff vovve!!! Phalénekramar!

Eva sa...

Här har faktiskt den mesta isen försvunnit tack och lov. T.o.m A halkar bra mycket! Och afghankompisarna får inte gå där de vill, när matten med all rätt är rädd för fläkning.
Annars är det denna tid jag upptäcker riktigt HUR knäpp jag nog är... Längtar, nästan, redan till september...

veronica sa...

Härliga bilder. Moa tycker ju inte om när det är blött och ännu mindre om det dessutom är lerigt. Pie bryr sig mindre, allt går att springa och busa i. Men hon blev bra snopen när skaren inte höll igår utan hon försvann ner i ett hål gigantiskt för henne men det var inte så djupt, men upp for hon och spotta snö..