söndag 13 mars 2011

Hemma igen!

Då är vi hemma på den småländska landsbygden igen efter några dagar i Stockholm. Jag är inte van att ha så mycket tid för bara mig själv då vi inte hade en enda hund med oss. Nåja, lite jobb blev det också.

Förutom jobb så hann jag med att träffa min son och hans flickvän. Hos dem bor även vår gamla puli Trassel som snart fyller 12 år. Vi hann även kolla i lite affärer och äta god mat. Någon egentlig shopping blev det inte. Däremot var jag i Norrtälje på lördagen och träffade trevliga Marianne Upper som tillverkar de halsband och koppel som jag säljer i butiken. Beställde hem lite nytt som kommer bli så fint fram på vårkanten!
Innan vi åkte hann jag även träffa min mor som precis kommit hem från Indien,. Fick med mig lite kryddor hem.

Vad mysigt det var att träffa alla hundar igen. Nu är det bara två valpar kvar här hemma. Den ena tiken flyttar till Finland den 1 april. Tills dess får hon bo här hemma. Det är skönt att inte alla valpar flyttar samtidigt.

Här är lite bilder på lilla Pie som nu bor i Stockholm som jag fått av hennes nya matte!

8 kommentarer:

Eva sa...

Vilken härlig bild att visa "förundrad valp"!
Så underbart söt!
Och jag är fortfarande bra imponerad över hur snabbt deras pälsar växer:)

~~Sara~~ sa...

Sv:Trodde nog att vi ska ha kommit längre i snösmältningen (i Flen) än sthlm, men jag hade tydligen fel. Hos oss är det fortfarande snö på gärdena. Men å andra sidan har vi inga parkerade bilar på våra ;)

Underbart söt valp

Ha en underbar måndag!

Sara sa...

Måste ju vara perfekt när valparna flyttar lite light så att inte all förvinner på en gång. Låter som ni haft en trevlig helg, kul med lite nya halsband :)

Sara sa...

Sv. Jag tror inte att AR är "hårdare" än något annan, bara andra sätt att nå målen men jag är inte heller jätteinsatt.... ÄN :) jag är intresserad av att lära mig AR och får sedan bestämma mig för om det är något för mig eller inte. Jag håller med dig om "Hebran", men följer man ett YT-klipp till nästa och nästa så hittar man lite andra saker än det man var ute efter från början.

Boubou sa...

Så söt! :)

Lyckopiller sa...

Roligt med en resa...men visst är det skönt att komma hem igen...

Amanda sa...

Var i småland håller ni till? Jag är varje sommar nån vecka om jag kan i Bergkvara, Torsås. Älskar att vara där!

Vad roligt med indiska kryddor!

Trevlig helg!

Quila o Ronja sa...

Trevlig helg, var allt jag ville säga ;D
/Susanne